Frissítettük az adatvédelmi nyilatkozatunkat és a használati feltételeket, hogy megfeleljenek az új európai adatvédelmi törvényeknek (GDPR). Kattints az Okés gombra, ha elfogadod őket! További információ

Hogyan motorozz csapatban?

Seres Kornél - 2015. 06. 09. 00:00:00
Hogyan motorozz csapatban?

Mikor össze-vissza kóvályog mindenki...

Ez sem egy mai történet ám. Valamikor a motoros talákozók fénykorában történt, hogy egy nagyobb csapattal indultunk hazafelé a hétvégi szórakozás után. Gyönyörű idő volt, igazi nyári meleg, melyben lekívánkozott az emberről a motoros dzseki. Ha jól emlékszem 8 motorral közeledtünk a vasárnapi ebéd felé, mikor a felvezető motor pilótájának mellényébe beszállt egy darázs. Ha tudod milyen érzés egy illyedt, szúrós darázzsal a mellkasodon motorozni, akkor nem ragozom tovább, de ha nem nem is kívánom, hogy átéld ezt az élményt. Szóval az első motor a darázs hatására rohamosan lassulni kezdett és a padka felé vette az irányt. A mögötte haladók sztem a hétvégi zsongással a fejükben el voltak gondolkodva és nem kalkulálva a lassabb reakció idővel nem haladtak messzebb egymáshoz képest. Az első 1-2 ember még meg tudott állni, de a közepétől kezdve, mint a domino csúsztak egymásba a motorok. Közöttük voltam én is. Az ütközést sikeresen elkerültem, de a mögöttem haladó már nem volt ilyen ügyes, símán belém hajtott a bal hátsó lábtartónak. Ezen a feszültség szabályzó van gyárilag elhelyezve. A lábtartó, alkatrészestöl letörött, így azt egy kötegelővel rögzítettem a vázhoz és mire hazaértem a fesszabályzó elfüstölt a kevesebb hűtőlevegő miatt. A hátul közlekedők már nem voltak ennyire szerencsések, mert csak úgy tudtak megállni, hogy satufék és csúsztatás. Az volt a legnagyobb szerencsénk, hogy ekkor már egy mellékúton haladtunk és nem volt forgalom.

Nagyjából 30 perc kellett mire mindenki összeszedte magát a váratlan helyzetből.

 

Nézzük újra a sztorit a hibalahetőségek figyelembe vételével

1 hiba. Csoportban közlekedni úgy, hogy az első alkalommal motorozik egymással több ember

2. hiba nincs megbeszélve milyen sorrendben útvonalon haladunk

3. nincs megbeszélve, milyen útvonalon haladunk

4. hiba kisebb követési távolság tartása

5. a felvezető motor vezetője nem jelezte a megállási szándékát

6. ha berepül egy darázs a ruhádba, nem illyedten fékezni kell, hanem agyonütni abban a pillanatban ruhán keresztül

7. megfelelő alap karjelzések tisztázása

Ez egy nagyon profin összeállított karjelzés csomag, de nyilván nem kötelező ezt használni, csak legalább az alapokat a túra elején érdemes átbeszélni.

 

kép forrása:internet

1. kép ÁLLJ! kar lefelé tenyér hátra néz

2. kép Libasorba: kar és mutató ujj felfelé nyújtva
3. kép: Irányjelző bekapcsolva maradt: nyisd ki majd csukd be az öklöd 
4. kép: Lassíts: kar egyenesen balra nyújtva nyitott tenyérrel lefelé integetés
5. kép: Kettes sorba: kar ill. középső és mutató ujj felnyújtva 
6. kép: Tankolás: kar oldalt fent mutatóujj a tankra mutat
7. kép: Gyorsítás: kar oldalt lent tenyér felfelé néz, karral előre felfelé integetés
8. kép: Veszély az úton: jobb oldalon - jobb láb kinyújt, bal oldalon - bal kézzel mutatóujjal mutatva
9. kép: Frissítő megállás: kéz ökölben hüvelykujj szájra mutat
10. kép: Menj előre/ Te vezetsz: kar oldalt kinyújtva 45°-os szögben mutató ujjal hátulról előre intés
11. kép: Távolsági fényszóró: érintsd meg a sisakod nyitott tenyérrel lefelé
12. kép: Komfort megálló: alkar kinyújtva ujjak ökölbe szorítva rövid fel és le mozgatás
13. kép: Kövess: kar előre fel nyújtva nyitott tenyérrel előre
14. kép: Lehúzódás: kart a váll fölé emelve mutató ujjal oldalról előre mutatva
 
Ezek a jelzések kisebb csapatban való motorozáshoz nagyon jók. Ha nagyobb a csapatban 20 főnél többen mennek, akkor mindenképp érdmes tanácsot kérni ebben jártas motorosoktól mert szükség van biztosító emberekre, megkülönböztető jelzéssel (mellény) elátni őket és ehhez hasonlók. Jó vonulást!
Tartalomhoz tartozó címkék: hír blog Motoros Kisokos