Hogyan motorozz csapatban?

Mikor össze-vissza kóvályog mindenki...
Ez sem egy mai történet ám. Valamikor a motoros talákozók fénykorában történt, hogy egy nagyobb csapattal indultunk hazafelé a hétvégi szórakozás után. Gyönyörű idő volt, igazi nyári meleg, melyben lekívánkozott az emberről a motoros dzseki. Ha jól emlékszem 8 motorral közeledtünk a vasárnapi ebéd felé, mikor a felvezető motor pilótájának mellényébe beszállt egy darázs. Ha tudod milyen érzés egy illyedt, szúrós darázzsal a mellkasodon motorozni, akkor nem ragozom tovább, de ha nem nem is kívánom, hogy átéld ezt az élményt. Szóval az első motor a darázs hatására rohamosan lassulni kezdett és a padka felé vette az irányt. A mögötte haladók sztem a hétvégi zsongással a fejükben el voltak gondolkodva és nem kalkulálva a lassabb reakció idővel nem haladtak messzebb egymáshoz képest. Az első 1-2 ember még meg tudott állni, de a közepétől kezdve, mint a domino csúsztak egymásba a motorok. Közöttük voltam én is. Az ütközést sikeresen elkerültem, de a mögöttem haladó már nem volt ilyen ügyes, símán belém hajtott a bal hátsó lábtartónak. Ezen a feszültség szabályzó van gyárilag elhelyezve. A lábtartó, alkatrészestöl letörött, így azt egy kötegelővel rögzítettem a vázhoz és mire hazaértem a fesszabályzó elfüstölt a kevesebb hűtőlevegő miatt. A hátul közlekedők már nem voltak ennyire szerencsések, mert csak úgy tudtak megállni, hogy satufék és csúsztatás. Az volt a legnagyobb szerencsénk, hogy ekkor már egy mellékúton haladtunk és nem volt forgalom.
Nagyjából 30 perc kellett mire mindenki összeszedte magát a váratlan helyzetből.
Nézzük újra a sztorit a hibalahetőségek figyelembe vételével
1 hiba. Csoportban közlekedni úgy, hogy az első alkalommal motorozik egymással több ember
2. hiba nincs megbeszélve milyen sorrendben útvonalon haladunk
3. nincs megbeszélve, milyen útvonalon haladunk
4. hiba kisebb követési távolság tartása
5. a felvezető motor vezetője nem jelezte a megállási szándékát
6. ha berepül egy darázs a ruhádba, nem illyedten fékezni kell, hanem agyonütni abban a pillanatban ruhán keresztül
7. megfelelő alap karjelzések tisztázása
Ez egy nagyon profin összeállított karjelzés csomag, de nyilván nem kötelező ezt használni, csak legalább az alapokat a túra elején érdemes átbeszélni.
kép forrása:internet
1. kép ÁLLJ! kar lefelé tenyér hátra néz