Frissítettük az adatvédelmi nyilatkozatunkat és a használati feltételeket, hogy megfeleljenek az új európai adatvédelmi törvényeknek (GDPR). Kattints az Okés gombra, ha elfogadod őket! További információ

Honda helyett Aprilia?

D. Zsolt - 2015. 02. 19. 07:12:38
Honda helyett Aprilia?
Van egy Simson Star-om és kellett mellé valami ütős motor, ami hosszabb távra is jó...
Nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy a keret, mely általában szűkös,
lekorlátozta a lehetőségeim.
 
Mindenképp valami rakétát szerettem volna magaménak tudni. 2 motorra tudtam
koncentrálni:
Honda NSR 125 R JC22 illetve Aprilia AF1 Futura. 
Amiket találtam NSR-ben azok mind nagyon drágák voltak, vagy pedig az ország
túlsó felébe kellett volna értük menni. Bogarásztam a kereső oldalakat, mígnem
találtam egy AF1-est, ami mindössze 50km-re volt, Szeged mellett egy kis
településen. Elmentünk apuval megnézni, majd nyélbe ütöttük az üzletet.
 
 
Esztétikai hibák voltak/vannak, de a motorjában van erő rendesen. Elvittük haza
a kicsikét, majd eredetvizsga, névreírás stb. 
Ezután elvittük a közeli szervizbe, ahol átnézték, kijavították pár hibáját, mert
ugye, kicsi pénzért nem kaphatok makulátlan gépet. Sajnos jogosítványom nem
volt még meg hozzá, így néhanapján a bekötőúton meghajtottam. Rá következő
nyáron megszereztem a jogsimat is. Nagyon vártam már, hogy legálisan
vezethessem a gépemElképesztó érzés volt, ahogy a power (kipufogó gáz
szelep, mely fordulatszámra nyit, ami kilövi a 2T motorokat, már amelyikben még
működik, a szerk.) nyitás után húzott és csodálkozam is, hogy ebben
a kis 125-ösben mekkora erő lakozik.
 
              
                                            power szelepről egy kis animáció 
 
Mivel a rózsaszín kártya csak augusztusban
került a kezembe, ezért a nyáron nem sokat tudtam vele menni, csak csodáltam
és szépítgettem, de így is 300-400 km-ert tettem bele.
A fogyasztása 32mm-es karburátorral és egy gianelli rendszerrel 6-8l körül van.
De eleinte nem mertem neki húzni, mert akkor 10 litert is megivott.
Idén esedékes lesz egy motorfelújítás és egy műszaki vizsga is.
Nyáron ezekért fogok dolgozni.
 
Ezek ellenére nem bántam meg, hogy ezt a motort vettem meg, mert még így 24
évesen is megnézik az emberek sőt utána is fordulnak. 
Sokan mondják, adjam el és vegyek 4T-t, de én nem akarom, megszerettem.
A 2T-nek "feelingje" van, ezt mindenkinek meg kell értenie.
 
Pár technikai adat a motorról:
Márka: Aprilia
Típus: AF1 FUTURA
Motor:
ROTAX123,2 ütemû, membránvezèrlèses, elektronikus powerszep vezèrlèsû,1
hengeres, vízhûtèses, 6 sebessèges váltó Dellorto VHSB 32 LD síktolattyús
karburátor, pumpás különolajzás.
Felfüggesztès: Elöl: 40mm-es fordìtott teleszkóppár
Hátul: Fèlkarú lengvilla központi rugóstaggal
Gumi mèretek:
 
Elöl: 80/70 R17
Hátul: 130/70 R17
Használt olajak:
Keverèk: MOTUL 710 FULL SYNTETIC
Váltóban: MOTUL HD 75W90 
 
S végül a kérdésre a válasz: Megèrte a vètelt? Igen!!!
 
 
 
Ha érdekel a Motoros Kisokos összes bejegyzése, nézd meg!
Tartalomhoz tartozó címkék: hír blog Motoros Kisokos