Ma már a kínai az eredeti...

Hányszor hallottad az utóbbi időben ezt a mondatot?
Kéréseknek eleget téve körbenéztem a neten és
nem találtam összefoglaló írást a "made in china" motorokkal kapcsolatban.
De most a kereskedő kipakol című rovatunk keretein belül elolvashatod.
A kínai „liszensz motorok” melyek valamilyen japán előd mintája alapján készültek,
és jó pár éve kaphatóak a kereskedelmi forgalomban.
Nyilván valaki nagyon jó üzleti lehetőséget látott ezeknek a forgalmazásában.
Mindenki örült, hogy elfogadható áron vehet új, garanciás járgányt.
Persze a puding próbája az evés és ebbe a pudingba mi is beleszaladtunk.
A motorok gyönyörű csomagolásban érkeztek. Beüzemelés, próbakör mehet piacra.
Már akkor úgy ajánlottuk a "motorokat", hogy nem tudjuk milyenek, mert mi is
most ismerkedünk velük.
Az ismeretség folytatásaként a garanciális első szervizekre már olyan panaszokkal jöttek
a vevők, hogy csak lestünk.
"Nem világít az első izzó." Ez nem probléma -gondoltuk- , de mikor már a 13.-at cseréltük ugyanabban a lámpában és még csak 2 hét telt el. Fesz. szabályzó csere, nem jó. Még 1x
mégsem jó. Grrrrrrr....
"Ha balra ferdítom a kormányt megáll a motor,de nem mindig."
4 napig próbálgattuk, mert nálunk megijedt a kicsike és nem produkálta a hibajelenséget.
Miután megmutatta magát +5 napig guberáltuk a vezetékköteget, hogy rájöjjünk merre a hiba.
"Melegen nem indul a motor" Négyütemőről lévén szó, körbejártunk minden lehetőséget, mire rájöttünk, hogy a szelep szó szerint bedagad és meg sem moccan a meleg hatására.
A műanyag elemek a nap hatására nemhogy elvesztítették a színüket, de még hullámosak is lettek, mint a Balaton.
Minek is nevezzelek? Valaki találóan megoldotta.
Talákoztunk az elmúlt években olyan off road-ra tervezett járgányokkal, amelyek szintén kici kínai kezek pakoltak össze, bár lehet, hogy azóta már bugyigyár van a kivitelező telephelyén.
Azóta megtanultuk, nem foglalkozunk az ismeretlen nevű robogókkal, pitbike-al, quad-okkal.
Ezek barkácsolását maghagyjuk az idővel és pénzzel rendelkező állatiratürelmes embereknek.
Sztori 1.:
Az egyik vásárlónk pitbike-ot használ.
Láttam, hogy a teleszkóp okádja az olajat.
Kérdés: mi a baj, szimering ?
Válasz: Nem a krómozott szárról lejött a krómozás, így cserés lesz
Kérdés: lehet külön venni szárat?
Válasz: azt nem de az első komplett futóművet lehet kapni villahidastól tök olcsón, 60.000-ért
???????
Sztori 2.:
A legutóbb egy önindító kapcsán kerültünk kapcsolatba , amikor a tulajdonos azt mondta, hogy az elromlott önindítót megtalálta kompletten a neten ,ami a képekről nézve ugyanaz, de a kereskedő nem vásárolja vissza a cuccot, ha esetleg nem passzol….
Kérdem én: Mennyire bízhat Ő a saját termékében, ha már ezt sem vállalja?
Sztori 2593.:
Egy 150-es HONDA dugattyút keresett ügyfelünk. A piaci ára 17.000 Ft körül mozog, de kíváncsiságból beírtam a gugliba és 6000-ért talátam méretben megfelelőt.
Szerinted miből lehet ez a dugattyú? PET palackból?
Ez van, vehetsz komplett karburátort, meg hengerszettet, dugattyú szettet, de mivel az anyag minősége rossz, soha nem lesz olyan amilyet elvárnál.
Akkor mire jók ezek a motorok?
Hobbira
Ha beélefér az idődbe, hogy reggel, ha nem indul a masina még lesz időd elérni a buszt.
Ha szereszt szerelgetni.
Ha a legfontosabb szempont a garancia egy új motorra.
Mi lehet a megoldás?
Mi rendszerint azt mondjuk a vásárlóinknak, hogy válasszanak inkább 10-20 éves japán/német/olasz motort, ha jót akarnak maguknak.
Folymatosan felhívjuk a figyelmet (nem csak ezen a téren) a tudatos vásárlásra.
Kérd ki a hozzáértők véleményét és nem a barkács áruházban lévő eladóra gondoltam.
Könyörgöm lassan a fél kiló kenyér mellé vehetsz motort is magadnak............
Sőt nem is lassan, ez már a valóság!
És ha van tapasztalatod, add tovább, hogy más is tanulhasson belőle.
Elhiheted azt is, hogy fenti a tanácsok MINDIG meghallgatásra találnak csak a reakció időben van egyesknél 1-2 év eltérés.
Zárszóként el szeretném mondani, hogy az itt leírtak a mi véleményünket és tapasztalatainkat tükrözik és a távol keleti gyárak minősége igenis tud jó lenni (ha megnézed a nagyobb köbcentis motorokra már több energiát fordítanak), csak az ár a minőség javulásával itt is növekszik.
Széles Utat!
Ha érdekel a Motoros Kisokos összes bejegyzése, nézd meg!