Milyen hibákat ne kövess el csizma vásárlásakor!

A motoros jogosítvány megszerzése védő felszereléshez és zárt magasszárú cipőhöz kötött. Nagyon sokak csak azért veszik ezeket a kiegészítőket, “mert csak a vizsgára kell” úgysem használja majd utána. ÓRIÁSI HIBA!
Nem tudjuk elégszer hangoztatni, hogy mennyire fontos a megfelelő védő öltözet a motoros számára is. De térjünk a tárgyra.Mi azok a hibák amit motoros csizma vásárláskor elkövethetsz:
Minden érdeklődő, aki már eljut odáig, hogy csizmát is szeretne használni a motorozáskor az összes hibát többnyire elköveti. Nézelődik a weben és kinézi a legolcsóbb csizmát. De nem gondolja át, hogy mire is fogja majd használni.
1.Ne kinézet, szerint válassz lábbelit, hanem azt gondold át, mire fogod használni!
A legjobb példám sajátos ebben a kérdésben is és mindenkinek elmondom:
Nem mindegy, hogy a Sümegre elmotorozva, miben mászod meg a várhoz vezető utat. Én is beleestem a hibába mert egy ragyogó túra csizmában jutottam el odáig, de kénytelen voltam a hegyet is megmászni ebben a csizmában.
Tehát mindig a felhasználáshoz válassz lábbelit és ne a motorodhoz!
Ha már túracsizmában mész a célig, akkor legalább vigyél egy tornacipőt magaddal. Nem sok helyet foglal és nem fogsz vizes lábbal hazaindulni.
2. Hétköznapi használatban olyan csizmát szoktam viselni, ami nem béléses, de védi a bokát és bőrből van. Lásd: egyszerű motoros csizma. Minden bőr ruházat ha „bejáratod” nagyon kényelmes viselet tud lenni, ha eltalálod méretet. Arra gondolok, hogy ha vásárláskor passzos, sőt nagyon passzos, DE NEM SZORÍT, akkor megtaláltad. Ha a weben rendelsz, akkor segít ha egy megbízható mérettáblázatot találsz. A bőr, igaz nehezen, de tágul egy idő után. Ha megtalálod az optimális méretet, akkor a betörés után sok évig hasznos kiegészítő lesz. Nekem volt olyan csizmám, amit majd egy évig törtem , de nagyon megérte, mert utána 6 évig folyamatosan használtam és nagyon kényelmes volt. Tehát ne vásárolj olyan csizmát, amelyik a vásárláskor kényelmes, mert ha kitágul vehetsz fel 3 pár zoknit is akkor sem lesz jó.
Tudod! Egy üres papírlapon körberajzolod a lábad és a körvonalak megadják a méretet.
3.Hétköznapi használatra/robogózáshoz vagy ha magasabb a lábfejed, leginkább a rövid túracsizmát érdemes kipróbálni, mert könnyen fel és levehető. Tehát mindig a megfelelő hosszúságú csizmaszárat válaszd!
4.A túracsizmák mindegyikében van egy bélés, hogy kényelmes viselet legyen plusz könnyen le és fel tudd venni. Vagy legalábbis ezt a szerepet kellene betöltenie, de ezek közül is régen használtam egy olyan számomra ismeretlen nevű csizmát, amelyiknek mindig kijött a bélése, ha kicsit beleizzadt a lábam. Nagyon kellemetlen mikor nem bírod lehámozni magadról a lábbelit.
Tehát mindig a már régóta piacon lévő gyártók portékáját használd, vagy olyan csizmát válassz, ami jól kizippzárazható!
5. A legtöbb gyártó már szintetikus bőrből és gyöngy vászonból készíti el a csizmákat, mert ennyi marha a világban nincs amennyi bőrre szükség lenne. Persze nem kell ettől megijedni, inkább arra figyelj oda, hogy a csizma ne ragasztott talpú legyen, hanem varrott, az tuti bírja a strapát. A legkritikusabb pont a bőr és gyöngyvászon találkozása, itt feslik szét leghamarabb az anyag.
6. Mikor megvásárolsz egy olyan speciális verseny csizmát, amelyiknek egyéb kopó alkatrészeik is vannak, mindenképp kérdezd meg, hogy lehet-e hozzá alkatrészt kapni. Mert ha a koptató, csat, vagy orrvas nem kapható hozzá, akkor nem érdemes pénzt költeni rá. A weboldalak közül kevesek szánnak erőforrást arra, hogy az alkatrészeket is feltöltsék a kínálatba, de ez egyszerűen egy email küldéssel, telefonnal megoldható.
Ha már van alkatrész hozzá, akkor érdemes ezek közül is vásárolni, mert ha elhagyod a koptatót, pont akkor biztosan nem lesz raktáron egyik üzletben sem.
A mostani cikk nem foglalkozik konkrétan az anyagösszetétel, fényvisszaverők, protektorok stb. részletes ismertetésével, mert erről több helyen is olvashatsz a neten.
Remélem segítettem a fenti információkkal! A legközele bbi csizma vásárláshoz sok sikert!
Széles Utat!