Mindenből kihagynak minket

2011 végén országgyűlési képviselőink szavaztak a személygépkocsik
regisztrációs adójának csökkentéséről, hogy ebből a rendezési tervből
kimaradtak a motorkerékpárok. Így az a lehetetlen helyzet állt elő, hogy egy újonnan forgalomba
helyezett 125 cm3-es motor után több mit kétszer akkora összeget (95 000 Ft) kell befizetni
regisztrációs adó címén, mint egy 1100 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú autó után
(45.000Ft).
Az adó összegét a gépjármű vételárához viszonyítva még feltűnőbb aránytalanság mutatkozik.
Példa:
Chevrolet Spark LS 1.0 |
2 380 000 Ft |
Reg.adó 45 000 Ft |
1,89 % |
Keeway ARN 125 robogó |
395 000 Ft |
Reg.adó 95 000 Ft |
24,00 % |
AZ ÚJ AUTÓK ÉS MOTOROK ALAP REGISZTRÁCIÓS ADÓJA |
||||
AUTÓK |
MOTORKERÉKPÁROK |
|||
Hengerűrtartalom (cm3) |
Adó (benzines, forint) |
Adó (dízel, forint) |
Hengerűrtartalom (cm3) |
Adó (forint) |
1100-ig |
45 000 |
45 000 |
80-ig |
20 000 |
1400-ig |
65 000 |
65 000 |
125-ig |
95 000 |
1600-ig |
85 000 |
85 000 |
500-ig |
135 000 |
1800-ig |
135 000 |
135 000 |
900-ig |
180 000 |
2000-ig |
185 000 |
135 000 |
900-felett |
230 000 |
2500-ig |
265 000 |
185 000 |
|
|
2500-tól |
400 000 |
265 000 |
|
|
Forrás: kalkulatorlap.hu |
A Motorrevü motoros lap és portál online aláírásgyűjtési akciójának célja, hogy felhívja az illetékes hatóságok figyelmét a motorkerékpárok regisztrációs adójánál tapasztalható aránytalanságra.
Ha érdekel a Motoros Kisokos összes bejegyzése, nézd meg!