Te hogyan zsúfolod be a garázsodba a járműve(i)det?

Nem tudom, hogy vagy vele, de a nem túl nagy garázsunk mindig tele van mindenfélével.
A kerti ülőgarnitúrától kezdve az egyéb sporteszközökön, pecabotokon keresztül a dobozokba csomagolt cuccokon
át a család többi tagja által használt kerékpárokig.
Persze a legelőkelőbb helyet mégis az üzemanyaggal hajtott járművek foglalják el.
Tudom, hogy Te is mint minden jóravaló motoros a lehető legközelebb szereted tudni a kedvenced magadhoz.
Télen nincs is akkora gond, mert Én akkor elviszem a "motorhotelünkbe" a járgányt és ott vészeli át a hideg hónapokat, de nyáron mikor az autó szinte "feleslegessé" válik, akkor megy ám az ügyeskedés.
A garázsomban az autó, a bicikli és a motor kombót szoktam reggel és este mérnöki precizitással húzni-vonni.
A kérdés az, hogy hogyan tudod a motorod a leg helytakarékosabban parkolni?
tudod, sok kicsi sokra megy, néha néhány centin múlik a "boldogság"
Akkor a legjobb az eredmény, ha a moci közel függőleges síkban áll.
A megoldás kézenfekvő, mert ha van közép sztendered, akkor arra felállítva lényegesen több helyet tudsz spórolni.
De ma a legtöbb motoron nincs efféle szerkezet ezért használhatod a különböző emelőket erre a célra.
Az első egy kevéssé kiforrott, de garantáltan 0 Ft-os technológia "fa a sztender alá" , de ezt hagyjuk.
A másik legkedveltebb megoldás az első és hátsó tengely emelő.
Külön-külön is beszerezhető, de van többfunkciós megoldás is
Praktikus dolog a tárolás mellet ha a kereket is szeretnéd kicserélni.
Előnyei: olcsó, könnyű, felakasztható, biztonságos
Hátrányai: rutin kel az egyedüli használathoz, nehogy tele szaladjon a gatyád az erőlködéstől, plusz nehézhes a helyváltoztatás (ha nem rakod elég közel a falhoz, asztalhoz stb.), újra kell kezdeni az egész műveletet.
Ezek a hátsó emelők lehetnek papucsos és villás kiképzésűek.
A papucsos előnye, hogy szinte az összes sport, naked és túra motorhoz használható.
A villás emelőt csak olyan típusokhoz tudod használni amin van emelőszem. Az emelőszemet a hátsó villa alsó részén található menetes furatba lehet becsavarni (ha van), így ez nagyon stabil tartást ad a motornak.
Az első emelők már speciálisabbak és ritkábban is használjuk őket otthon.
Két különböző módon támasztanak.
Az első képen, amikor a villahíd alsó részén lévő lyukba, a második képen az első tengely alsó részébe illeszthető.
A harmadik megoldás a hidraulikus emelő.
Előnyei: 1 személy elég a felbakoláshoz, majd a hevederes rögzítés után a görgőkön könnyen betolhatod akár a garázs végébe.
Hátrányai: nagyon nehéz emelgetni és ha rossz a garázs padlózata küzdős a guringatás is. Azután az ára is jóval magasabb, és ez a berendezés szinte csak bölcsővázas (a motor alján sík rész kell) járművekhez az igazi.
ez a változat alkalmazható sport motorkhoz is, csak le kell szedni a hasidomot
Egyszóval ha a garázsod akkora, mint a sport aréna, akkor nem tudod miről volt szó eddig, de ha nem, akkor érdemes megfontolni a említett emelők használatát.
Ha érdekel a Motoros Kisokos összes bejegyzése, nézd meg!