Frissítettük az adatvédelmi nyilatkozatunkat és a használati feltételeket, hogy megfeleljenek az új európai adatvédelmi törvényeknek (GDPR). Kattints az Okés gombra, ha elfogadod őket! További információ

Te hogyan zsúfolod be a garázsodba a járműve(i)det?

Seres Kornél - 2014. 06. 04. 18:32:58
Te hogyan zsúfolod be a garázsodba a járműve(i)det?

Nem tudom, hogy  vagy vele, de a nem túl nagy garázsunk mindig tele van mindenfélével.

A kerti ülőgarnitúrától kezdve az egyéb sporteszközökön, pecabotokon keresztül a dobozokba csomagolt cuccokon

át a család többi  tagja által használt kerékpárokig.

Persze a legelőkelőbb helyet mégis az üzemanyaggal hajtott járművek foglalják el.

Tudom, hogy Te is mint minden jóravaló motoros a lehető legközelebb szereted tudni a kedvenced magadhoz.

 

Télen nincs is akkora gond, mert Én akkor elviszem a "motorhotelünkbe" a járgányt és ott vészeli át a hideg hónapokat, de nyáron mikor az autó szinte "feleslegessé" válik, akkor megy ám az ügyeskedés.

 

A garázsomban az autó, a bicikli és a motor kombót szoktam reggel és este mérnöki precizitással húzni-vonni.

 

A kérdés az, hogy hogyan tudod a motorod a leg helytakarékosabban parkolni?

                    tudod, sok kicsi sokra megy, néha néhány centin múlik a "boldogság"

 

Akkor a legjobb az eredmény, ha a moci közel függőleges síkban áll.

A megoldás kézenfekvő, mert ha van közép sztendered, akkor arra felállítva lényegesen több helyet tudsz spórolni.

De ma a legtöbb motoron nincs efféle szerkezet ezért használhatod a különböző emelőket erre a célra.

 

Az első egy kevéssé kiforrott, de garantáltan 0 Ft-os technológia  "fa a sztender alá" , de ezt hagyjuk.

 

A másik legkedveltebb megoldás az első és hátsó tengely emelő.  

 

                                     Külön-külön is beszerezhető, de van többfunkciós megoldás is

 

 

Praktikus dolog a tárolás mellet ha a kereket is szeretnéd kicserélni.

Előnyei: olcsó, könnyű, felakasztható, biztonságos

Hátrányai: rutin kel az egyedüli használathoz, nehogy tele szaladjon a gatyád az erőlködéstől, plusz nehézhes a helyváltoztatás (ha nem rakod elég közel a falhoz, asztalhoz stb.), újra kell kezdeni az egész műveletet.

Ezek a hátsó emelők lehetnek papucsos és villás kiképzésűek.

 

A papucsos előnye, hogy szinte az összes sport, naked és túra motorhoz használható.

 

A villás emelőt csak olyan típusokhoz tudod használni amin van emelőszem.  Az emelőszemet a hátsó villa alsó részén található menetes furatba lehet becsavarni (ha van), így ez nagyon stabil tartást ad a motornak.

 

Az első emelők már speciálisabbak és ritkábban is használjuk őket otthon.

Két különböző módon támasztanak.

Az első képen, amikor a villahíd alsó részén lévő lyukba, a második képen az első tengely alsó részébe illeszthető.

 

 

 

 

A harmadik megoldás a hidraulikus emelő.

Előnyei: 1 személy elég a felbakoláshoz, majd a hevederes rögzítés után a görgőkön könnyen betolhatod akár a garázs végébe.

Hátrányai: nagyon nehéz emelgetni és ha rossz a garázs padlózata küzdős a guringatás is. Azután az ára is jóval magasabb, és ez a berendezés szinte csak bölcsővázas (a motor alján sík rész kell) járművekhez az igazi.

 

                                       ez a változat alkalmazható sport motorkhoz is, csak le kell szedni a hasidomot

 

 

Egyszóval ha a garázsod akkora, mint a sport aréna, akkor nem tudod miről volt szó eddig, de ha nem, akkor érdemes megfontolni a említett emelők használatát.

 

 

 

 

 

Ha érdekel a Motoros Kisokos összes bejegyzése,  nézd meg!

Tartalomhoz tartozó címkék: hír blog Motoros Kisokos