Te tudod mi a módi az autópályákon?

Elém került egy videó, mely egy nagyon érdekesnek mondható jelenetet mutat be.
Nem is érdekes, inkább megdöbbentő. Leginkább elkerülöm az ilyen jellegű videókat, de
most eszembe jutott néhány gondolat.
A történet röviden annyi, hogy az autópályán közlekedő motorosokkal szembe fordul egy
személyautó és összeütköznek.
A felvételt, persze megnézheted, de csak erős idegzetűeknek ajánlom!
Ugye gondolhatod azt is, hogy az oroszoknál sok minden megtörténhet, de vedd figyelembe
azt is, hogy a hülyeség nem földrajzi hely függő!
Ezzel kapcsolatban szeretném megosztani veled az utóbbi évtizedek alatt általam látott
autópályán elkövetett hibákat:
1. Megállás
Nem véletlenül van megtiltva autópályán ez a művelet.
A leálló sávban számtalanszor láttam már "dolgukat" végző embereket, sőt még a nyári
melegben piknikelő családot is!
A leálló sáv csak műszaki hiba esetén vehető igénybe!
Motorral nem nehéz teljesen lehúzódni az út szélére, de autóval a lehetőségekhez képest
állj le a padkára. Majd ezután mindenki álljon le az árokba, még a legnagyobb eső vagy
havazás esetén is, mert a leállósáv is életveszélyes!!!
2. Elindulás
A fenti dolgokat, persze mindenki tudja, de sokan nem tartják, tartjuk be. Ezért, ha
mégis a leállósávból kell visszacsatlakozni a forgalomba, akkor ADDIG NE SOROLJ
BE A HALADÓ SÁVBA, MÍG FEL NEM GYORSULTÁL!!! Nagyon sok baleset történik
ebből az okból.
Ugye megállok pipilni, majd mivel tudom, hogy nem jó helyen tartózkodom, ezért elindulás
után rögtön visszahúzok a haladó sávba 50-el.
Motorral a művelet elég gyorsan végre hajtható, de személyautóval és teherjárművel
ez egy sokkal lassabb folyamat.
Ez akkor lehet még érdekesebb, ha Te haladsz szabályosan a megengedett (vagy annál
nagyobb) sebességgel és eléd jön ki valaki a járművével a fenti módon.
3. Sebesség
A magyar autópálya a biztonsági előírásoknak megfelelően, (szalagkorlát, 500m
látótávolság, fénytörő növényzet, vadvédő háló stb) a "legbiztonságosabb"
közlekedési útvonal. Ennek megfelelően sokan tesztpályaként használjuk a végsebesség
lemérésére. Nincs is ezzel akkora gond, de ha tesztelsz, akkor valami kevésbé forgalmas
időszakot válassz, hogy mást ne sodorj veszélybe és lehetőség szerint inkább fizess
valamelyik versenypálya használatáért!
Itt eszembe jutott egy történet:
Az egyik srác motoreladás előtt úgy gondolta, hogy még megy egy utolsót az autópályán
mielőtt elviszik a motorját. Nem tudta pontosan, mikor lesz legközelebb lehetősége motort
vásárolni, így a rövidke kitérője felvitte az autópályára. Nyélgáz! Majd amikor már csúcsra
járatta a gixert, annak eltört a hajtókarja és kikönyökölt a blokk oldalán.
Persze ugrott a biznisz és a motorjavítás sem volt 2 forint.
Tehát eladás előtt (is) ésszel közlekedj!
4. S végül, a szemben közlekedés
Ha autópályán közlekedsz, vedd figyelembe, hogy itt sem lehetsz 100%-ig biztos abban,
hogy nem jön veled senki szemben. Persze ennek számos oka lehet, de többnyire a rossz
felhajtóág megválasztása lehet az egyik. Az autópálya felhajtók úgy lettek megtervezve, hogy
IDB-k (azaz: idióta biztosak) legyenek, de egy kisebb járművel, idősebb korban, korlátozott
látási viszonyok között, eltéveszthető a felhajtás.
A másik, amikor menet közben jön rá a sofőr, hogy rossz irányba megy és megfordul. (a
videóban is valami ilyen lehetett). Nem gondolva arra, hogy milyen életveszélyes műveletet
készül véghez vinni. Én láttam már komplett lakókocsival forgalommal szemben közlekedő
német házaspárt is.
Ha már rég van jogosítványod és napi szinten közlekedsz, talán Te is összefutottál már
valami hasonló esettel. Persze a fent leírtak nem minden esetben vannak harmóniában a
KRESZ-el, de azért testi épség nálam százszor fontosabb.